Niektórzy ludzie dokładnie wiedzą kim są, kim chcą być i co chcą robić. Mają świadomość swojej wartości. Na tej podstawie z rozmysłem tworzą markę osobistą. Ale część osób – zanim zacznie być gotowa, aby to robić – potrzebuje poznania swojej wartości i przekonania o tym samych siebie. Z tymi osobami pracuję nad świadomym zbudowaniem swojej marki.
Poczucie wartości to fundament
Niskie poczucie własnej wartości sprawia, że człowiek nie potrafi realnie i adekwatnie ocenić własnych możliwości. Ciągle porównuje się z innymi, czuje się gorszy i słabszy. Porażki przypisuje sobie, a sukcesy – szczęściu czy zbiegowi okoliczności.
Poczucie własnej wartości musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. To coś więcej niż dobre samopoczucie czy wysokie mniemanie o sobie. Świadome poczucie własnej wartości to akceptowanie siebie wraz z niedoskonałościami. To wspieranie i docenianie tego, kim jestem. To stan, w którym czuję się dobrze we własnej skórze. To lubienie siebie. To umiejętność wybaczania sobie błędów.
Człowiek, gdy to umie, to zaczyna traktować siebie jako wartościową osobę. Widzi swoje zalety, talenty i kompetencje. Docenia je i umie mówić o nich bez fałszywej skromności. Zaczyna sobie ufać. To fundament budowania marki osobistej.
Twoja marka to Ty
Marka osobista to coś niepowtarzalnego - to suma osobowości człowieka, wartości, jakimi kieruje się w życiu, zachowań oraz sposobu, w jaki dzięki temu jest postrzegany przez innych. Każdy ma taki zestaw cech, który jest autentyczny, tylko jego, odróżnia go.
Marka to nie maska ani lans. Ryzykowne jest budowanie jej na tym, czego oczekują inni ludzie. Gdy nie jest to spójne z Tobą, szybciej lub później poczujesz się z tym niewygodnie. Albo ktoś odkryje tę grę. Gdy tworzysz swoją markę pod czyjąś formę i martwisz się tym, co ludzie by mogli pomyśleć, gdyby naprawdę poznali Ciebie – to budujesz na lęku i poczuciu niskiej wartości. Jesteś prawdziwym człowiekiem, z krwi i kości, z całą paletą wad i zalet. Moi klienci, gdy odpuszczą sobie – i zamiast budować swoją markę na tym kim wydaje się, że powinni być, zaczynają budować na tym, kim naprawdę są – czują ulgę. To daj siłę. To początek.
Marka osobista a wizerunek
Wizerunek opiera się na tym, co widoczne na zewnątrz, czyli suma elementów, które oddziałują na zmysły: jak wyglądasz, w co się ubierasz, jak podajesz rękę, jakie książki czytasz, jak mówisz, jakie masz wykształcenie i inne, zależnie od środowiska. Wizerunek można wykreować sztucznie. Jednak jego prawdziwa siła oddziaływania zawsze będzie opierała się na silnej marce osobistej.
Jak zacząć?
Budowanie marki osobistej wymaga czasu i systematycznego podejścia. Moim klientom na początek proponuję „audyt otwarcia”, czyli odpowiedź na 4 pytania.
Różnice będą widoczne: to naturalne, że postrzegamy siebie nieco inaczej, niż robią to ludzie wokół nas. Wnioski po tym ćwiczeniu będą początkiem do budowanie Twojej marki.
ROZWÓJ FIRMY
ROZWÓJ OSOBISTY
WSZELKIE TREŚCI ZASTRZEŻONE. | GDAŃSK 2018 |
PROJEKT I REALIZACJA:
PARTNER:
ZADZWOŃ: tel. kom. 510 983 400
NAPISZ: kontakt@personaltalent.pl
SPRAWDŹ NA:
SPRAWDŹ NA: