ZADZWOŃ

WYŚLIJ CV

Skup się

O uważności słychać coraz więcej. Jest dużo poradników, blogów, zeszytów ćwiczeń i aplikacji na smartfony. To dobrze, bo  uważność sprawia, że jesteśmy bardziej świadomi tego, co dzieje się w danej chwili w naszym umyśle. Pomaga zauważać i lepiej rozumieć własne zachowania, reakcje i emocje – a to z kolei pomaga budować naszą samoświadomość w wielu obszarach życia. 

 

Zaledwie 10 minut codziennego treningu uważności w okresie pięciu tygodni zwiększa samoświadomość o 35%.

 

Jednym ze sposobów ćwiczenia uważności jest medytacja. Masz do wyboru wiele technik, m.in.: modlitwa kontemplacyjna, lectio divina, medytacja uważnościowa (mindfulness), medytacja wglądowa (tzw. Vipassana), medytacja Zen (zazen), a także medytacje związane z praktykami ruchowymi (Joga, Tai Chi, Qi Gong, pielgrzymowanie). Chociaż medytacje różnią się między sobą specyficznymi technikami, to jednak mają wspólny cel: osiągnięcie indywidualnej uważności, czyli zdolności bycia otwartym na wszystkie wrażenia i wydarzenia „tu i teraz”.

 

Uważność to skupienie całej uwagi na tym, czym zajmujesz swój umysł i ciało w danej chwili. To świadome odczuwanie i docenianie tej czynności. To także obserwowanie z pewnym dystansem własnych emocji, doznań, tego, co widzisz – po to, by nie reagować impulsywnie, by powstrzymać automatyczny osąd tego, co Cię spotyka, by najpierw dać sobie czas na doświadczenie, przeżycie danej chwili. To też pozostanie spokojnym i obecnym nawet w chwilach, gdy wszystko wali się nam na głowę. Trudne?

 

Kiedy słyszysz: mindfulness, medytacja  – to być może masz od razu przed oczami obrazki z internetu:  kwiat lotosu, kamienie ułożone jeden na drugim czy morze o zachodzie słońca.Ale doświadczanie chwili, to także gotowanie zupy, codzienna jazda do pracy, odkurzanie, wyrzucanie śmieci, jazda rowerem pod górę. Życie składa się głównie z takich momentów: ani dobrych, ani złych, po prostu zwyczajnych.Zatem uważność nie wymaga specjalnej oprawy, markowego stroju do jogi czy urzekających krajobrazów. Możesz doświadczać codzienności, gdy zauważasz i czujesz swoje małe zachwyty i przyjemności, ale też swoje zniecierpliwienia czy frustracje.

 

Moje doświadczenie podczas pracy z Klientami pokazuje, że  - gdy już się tego nauczą - w takich małych, prozaicznych czynnościach potrafią odkryć niespodziewanie wiele treści.

 

12 grudnia 2019

WYŚLIJ CV

DLA PRACODAWCY

DLA PRACOWNIKA

REKRUTACJE

WSPARCIE HR

EMPLOYER BRANDING

TESTY KOMPETENCJI

DORADZTWO KARIERY

COACHING

WYŚLIJ CV

TESTY KOMPETENCJI

WSZELKIE TREŚCI ZASTRZEŻONE.  |  GDAŃSK 2018  | 

PROJEKT I REALIZACJA:

PARTNER:

ZADZWOŃ:  tel. kom. 510 983 400

NAPISZ:  kontakt@personaltalent.pl

POLITYKA PRYWATNOŚCI >>

SPRAWDŹ NA:

SPRAWDŹ NA: